DITA Europe 2017 in Berlin

Erstellen Sie technische Inhalte und müssen Sie diese verwalten? Dann sind Sie hier richtig. Erweitern Sie Ihr professionelles Netzwerk mit Informations­experten aus der ganzen Welt auf der DITA Europe!
Die CIDM DITA Europe öffnet ihre Türen vom 30. bis 31. Oktober 2017 in Berlin und bietet ihren internationalen Besuchern zwei Tage berufsbegleitendes Wissen, Workshops, Networking und praktische Lösungen. Mit Einblicken in die Praxis und Theorie von über 30 Referenten, 13 Sessions in der Technologie-Testküche und einer Ausstellungshalle mit Content-Management-Lösungen erwartet die DITA Europe ihre Besucher.

Egal, auf welchem Wissensstand Sie sind, hier finden Sie Vorträge, die Inspiration und praktische Fähigkeiten bieten, zu folgenden Themen:

• Einführung eines Content Management Systems
  • DITA, Markdown oder anderen XML-Strukturen
  • Wirksame Wiederverwendung von Inhalten
  • Einführung von einheitlichen Taxonomien
  • Einbindung von Social Media Strategien
  • Organisation von Teams
  • Zusammenarbeit über das Unternehmen hinaus

Wir freuen uns, mit einem Vortrag teilzunehmen:

DITA 2017 Logo

Keys in action

Magda Caloian, Business Consultant und DITA Spezialist bei fct
Dienstag, 31. Oktober, 09:50 Uhr

How fast can your Tech Pubs react to changes on the business front? Product Management, Marketing, Engineering & co. may come with tasks like:  product and feature renaming, new products or components, changed product configuration or redesigned interface, new channel, new audience… You don’t want them to see the documentation as bottleneck in the way of product releases. So stay flexible, agile and scalable, by including keys and filters in your DITA information architecture. Don’t be afraid to Think Keys!

Zur Person

Magda Caloian organises monthly DITA users meetups by Lake Constance, Germany and works as a Business Consultant and DITA Expert at fct AG. Her work has a double focus: "I assist content writers and managers to discover and adopt the best author experience for their teams; at the same time, I remind writers that documentation has to be easy to find, easy to understand, easy to use." Her 15-year experience in technical communication as Information Architect, Consultant, and DITA Trainer, along with a BA in Management, an MSc in Project Management, and tekom certification in Technical Documentation, shaped an interesting mix of expertise in structured documentation, DITA, and information systems implementation.